Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Lisiej Górze

KLASA VI W OJCOWSKIM PARKU NARODOWYM

KLASA VI W OJCOWSKIM

PARKU NARODOWYM

1 czerwca 2018 r. uczniowie klasy VIa wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego.

Na miejscu uczestnicy wycieczki spotkali się z przewodnikiem, który oprowadzał grupę i dzielił się opowieściami związanymi z parkiem, przyrodą i historią Ojcowa.

Rozpoczęliśmy wędrówkę czarnym szlakiem do Groty Łokietka, podziwiając przyrodę ożywioną i nieożywioną (rośliny, zwierzęta, formy skalne, stawy z pstrągami).Zwiedziliśmy Salę Rycerską, Kuchnię i Sypialnię Łokietka oraz poznaliśmy niezwykłą legendę.

Szlakiem niebieskim poszliśmy do Bramy Krakowskiej. Obejrzeliśmy Kaplicę „Na wodzie”, dziedziniec w Pieskowej Skale. Wszystkim bardzo spodobał się ogród zamkowy, w którym znajdowały się ciekawie strzyżone żywopłoty. Następnie podziwialiśmy Maczugę Herkulesa, ruiny Zamku Kazimierzowskiego, a spacerując Doliną Prądnika zobaczyliśmy amulet na skale wapiennej, Skały Panieńskie, Igłę Deotymy, Grotę Krowią.

Dużym zainteresowaniem cieszyło się Źródełko Miłości. Według legendy każdy, kto napije się wody ze źródełka, ma zagwarantowaną długą i trwałą miłość.

Po intensywnym zwiedzaniu udaliśmy się na wspólny obiad. Zmęczeni, ale pełni dobrego humoru i wrażeń wróciliśmy do domów.