Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej Polski w Lisiej Górze

Imieniny: Longiny, Toli

Wycieczka do Wiednia

WYCIECZKA DO WIEDNIA

Do stolicy Austrii wjechaliśmy 22 maja o godzinie 2 w nocyJ. W 3-dniowej wycieczce brały udział uczennice, które w bieżącym roku szkolnym uzyskały najwyższą średnią ocen. Podróż trwała dosyć długo, ale humory wszystkim dopisywały.

Na podbój Wiednia wyruszyliśmy o godzinie 11. Na początku postanowiliśmy zwiedzić Pałac Schonbrunn- jeden z najpiękniejszych założeń parkowo-pałacowych, wpisanego na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Ogrody cesarskie, Glorieta, Labirynty oraz ogromnych rozmiarów Fontana Neptuna zrobiły na wszystkich duże wrażenie. Następnie udaliśmy się na pyszny obiad. Kolejnym punktem zwiedzania było Stare Miasto. Pomimo złej pogody udało nam się zobaczyć przede wszystkim Operę Wiedeńską, Katedrę Świętego Szczepana oraz Ratusz. Głodni i zmęczeni udaliśmy się do naszego miejsca zakwaterowania, zorganizowanego dzięki wsparciu przyjaciela Naszej Szkoły pana Wiesława Marcińca.

W drugim dniu naszego pobytu w mieście słynącego  z doskonałej kawy i walca, mieliśmy okazję zwiedzić ,,Dom Morza”( Das Haus des Meeres). To tutaj znajduje się największe akwarium morskie Austrii. W ogromnym zbiorniku pływają obok siebie rekiny, żółw morski o imieniu Puppi, oraz liczne ryby tropikalne. W Domu Tropików ( Tropenhaus) oraz w Kroki-Parku (Krokipark) mieliśmy okazję podziwiać latające nad naszymi głowami ptaki, wszędobylskie małpki, a także krokodyle. Węże jadowite, dusiciele, jaszczurki, mrówki oraz ptaszki wywarły na wszystkich uczestnikach wycieczki niezapomniane wrażenie. Następnym punktem naszej liście  był wiedeński park rozrywki „Prater”, który dostarczył zarówno uczennicom jak i nauczycielom nie lada emocjiJ.

W ostatnim dniu naszego pobytu we Wiedniu, rano po śniadaniu wyjechaliśmy na wzgórze Kahlenberg, gdzie znajduje się Kościół św. Józefa (kaplica polska).Bardzo chcieliśmy podziwiać z tego miejsca panoramę Wiednia. Niestety zła pogoda pokrzyżowała nam plany. Zamiast pięknych widoków stolicy Austrii widzieliśmy tylko mgłę L. Na wzgórzu Kahlenberg mieliśmy okazję zakupić pamiątki dla siebie i swoich najbliższych. Jazda powrotna minęła nam bardzo szybko. W Lisiej Górze byliśmy w niedziele o godzinie 19. Naszą wycieczkę do Wiednia pomimo złej pogody musimy zaliczyć do tych najbardziej udanych.

Dyrekcja oraz uczniowie Zespołu Szkół w Lisiej Górze uczestniczący w wycieczce składają serdeczne podziękowania Panu Wiesławowi Marcińcowi za okazaną serdeczność i ciepło z jakim spotkaliśmy się podczas pobytu w Wiedniu.